צריך ייצוג משפטי? אנחנו כאן



    ערבויות בתמ"א 38

    על איזה ערבויות אסור להתפשר בתמ"א 38?

    מאז התמוטטות חברת הנדל"ן חפציבה מודעים רוב רוכשי הדירות לחשיבות הערבות במקרה של רכישת דירה חדשה. אבל מה קורה במקרה של פרויקט תמ"א 38? האם כדאי שגם דיירים בפרויקט תמ"א יתעקשו על ערבות? התשובה חד משמעית – כן.

    למעשה, בגלל מצבם הייחודי של דיירים בפרויקט תמ"א 38 הם חשופים ליותר איומים מאשר רוכשי דירות חדשות. אנחנו, ב'קרין לב משרד עורכי דין' מתמחים בתחום המקרקעין וליווי דיירים בפרויקטים של תמ"א 38. ריכזנו עבורכם הסבר קצר על סוגי הערבויות העיקריות ועל מה אסור לכם להתפשר.

    ערבות בנקאית

    חשוב להתעקש על ערבות בנקאית, שתבטיח שגם אם היזם יתמוטט או "ייעלם" יהיה מי שיערוב כלכלית לכסף שלכם, או במקרה של פרויקט תמ"א לשווי הדירה שלכם. הערבות צריכה להתבצע בהתאם לחוק המכר (ולכן חשוב להיעזר בליווי משפטי בזמן חתימת חוזה הערבות). צריך לזכור שיש כמה סוגים של ערבות בנקאית. 'ערבות בנקאית רגילה' שכדי לממש אותה צריך לעמוד בתנאים מסוימים ו'ערבות בנקאית אוטונומית', שניתנת למימוש ללא סייג והיא בעצם מייצגת הון אמיתי שהופקד על ידי היזם כבטוחה כלפיכם. בפרויקטים של תמ"א חשוב להתעקש על ערבות אוטונומית, כי היא גם מהווה אינדיקציה לחוסנו הכלכלי של היזם.

    ערבות לתקופת השכירות – בתמ"א "פינוי בינוי"

    אחד הדברים שמאפיינים פרויקטים של תמ"א 38 פינוי בינוי , הוא שבמהלך העבודות הדייר צריך להתפנות מביתו. עלות זו מושתת על היזם, אבל חשוב להגיע להסכמה על הפרטים הקטנים ביותר (מיקום, גודל וסטנדרט, משך שכירות) ואת כל זה לגבות בערבות מתאימה.

    ערבות מסים

    בשל העובדה שפרויקט תמ"א 38 כרוך בהעברת הזכויות שלכם ליזם, הוא בעצם מתחייב לקחת על עצמו תשלום של מסים והיטלים רבים. הדרך שלכם להבטיח את השקט הנפשי שלכם ולהיות בטוחים שהוא לא ישתמט ממילוי חובה זו הנה ערבות מסים.

    ערבות רישום

    העיקרון דומה לערבות המסים. בתום הפרויקט היזם מחויב לרשום את הבניין בפנקס הבתים המשותפים, לעתים יזמים משתמטים מחובה זו והדיירים נאלצים לרדוף אחריהם. ערבות רישום תבטיח שלכם זה לא יקרה.

     

    למידע נוסף בעניין סוגיות תמ"א בכלל וערבות בפרט

    אתם מוזמנים לפנות אלינו ב'קרין לב – משרד עורכי דין':

    http://lev-lawoffice.co.il/

    צריך ייצוג משפטי? אנחנו כאן



      אולי יעניין אתכם

      חברה לפיתוח אתרים חברה לפיתוח אתרים